tisdag 6 september 2011

Systrar- pärlor i livet


Med spänning väntar jag på deltagarlistan till smyckestillverkningskursen jag lovat hålla i medborgarinstitutet. Mest är jag spänd på om jag når upp till andras förväntningar.
Lite rädd att deltagarna förväntar sig en mycket speciell och sprudlande lärare och så får de mig!
Helt vanlig, torr, praktisk och inte alls glamorös kvinna. För rund, ingen designer utbildning och helt vardaglig, bara jag!

I höst har jag fått fundera igenom varför jag gör vad jag gör.Vad är meningen?

Det är bra att bli påmind. Att hitta tillbaka till det viktiga-till kärnan.

Allt fick sin början när jag kände att mitt liv hade gått i kras och mitt liv fick en ny inriktning.
För några år sedan var jag mycket trasig. Jag kände att livet gått för hårt fram med mig.
Jag kände mig sviken av  människor, min tro och allt jag litat på.
Sakta har jag fått lära mig tillit igen. Blivit övertygad om att också jag har ett värde, är älskvärd, värdefull och mitt liv har en mening.

Jag tror att smyckestillverkningen, bloggen, fotograferingen och lärandet gavs mig för att jag skulle få känna glädje över att vara den jag är, känna glädje över det jag kan och se vad jag kan ge vidare.

Mina erfarenheter har satt djupa spår och i mitt hjärta känner jag att jag vill nå ut till mina systrar; kvinnor som känner sig svikna, fått mera sorg och smärta än de orkar bära. Mist sin tilltro till det goda. Systrar som bär sina livspärlor tätt slutna vid sina hjärtan utan att våga öppna sina händer och se vilka vackra smycken de kan göra av sina pärlor i livet.

Jag hoppas att Du som står med dina pärlor tättslutna vid ditt hjärta utan att våga öppna dina händer och sakt ska vågar öppna dina händer och se vad som getts dig, till ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar