lördag 21 april 2012

Den dolda Energitjuven


Missnöje stjäl energi. 
Inte så tydligt som hat, ilska, sorg eller ensamhet.

Missnöje är som taggar i rosen. Något man inte fäster sig vid, men som smärtar rejält om man rör vid dem. Missnöje är ofta dolt, som en underström i vårt liv. Ibland framställs t.o.m missnöje som något positivt. Om vi inte är missnöjda med vår situation strävar vi inte framåt.

Men jag tror missnöje är en dold energitjuv. Som suger musten ur det liv vi kan få uppleva och glädjas över. När jag känner mig missnöjd och vill ändra på något drivs jag av känslan av att "komma bort från" en viss situation. 

Jag tror att vi kan sträva framåt med positiva drivkrafter. En önskan att kunna något, en önskan att få uppleva något, nyfikenhet, upptäckarlusta, lust att utforska, lust att lära sig, drivkraft att "vilja göra något".

Låt inte missnöjet driva dig, låt glädjen i att förändras och gå vidare i Livet föra dig framåt!
Till att ge dig EN FRAMTID och ETT HOPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar